-
سلسله سخنرانی های گروه سلامت معنوی
سخنران: دکتر سید ناصر زیدی (از کانادا)
با موضوع: تکنیک های مراقبت معنوی
زمان: 24 شهریورماه 1400 ساعت 18 تا 20
شرکت در دوره به صورت مجازی و رایگان است.
همراه با امتیاز فرهنگی برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان
https://www.skyroom.online/ch/tums1/fanavari
-
سلسله سخنرانی های گروه سلامت معنوی
سخنران : حجت الاسلام و المسلمین آقای ایزدی پور
زمان: 17 مردادماه ساعت 17 تا 19
شرکت در دوره به صورت مجازی و رایگان است.
همراه با امتیاز فرهنگی برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان
https://www.skyroom.online/ch/tums1/fanavari
-
سلسله سخنرانی های گروه سلامت معنوی
سخنران : حجت الاسلام و المسلمین آقای ایزدی پور
زمان: 23 تیر ماه ساعت 17 تا 19
شرکت در دوره به صورت مجازی و رایگان است.
همراه با امتیاز فرهنگی برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان
https://www.skyroom.online/ch/tums1/fanavari
-
سلسله سخنرانی های گروه سلامت معنوی
سخنران : حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر خسرو پناه
با موضوع: معنویت با خدا و معنویت بی خدا
زمان: 25 خرداد ماه ساعت 17 تا 19
شرکت در دوره به صورت مجازی و رایگان است.
همراه با امتیاز فرهنگی برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان
https://www.skyroom.online/ch/tums1/fanavari
-
کارگاه آموزش Prezi و focusky
تحت نظر مرکز پژوهش های دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی تهران
مدرسین: خانم مریم ابراهیمی، خانم سحر محسنی
زمان برگزاری: 1 اسفندماه ساعت 20-17
بستر: اسکای روم
مهلت ثبت نام: 30 بهمن
هزینه کارگاه: 25 هزار تومان
جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید:
yegane_smy@
fnm_ssrc@
-
کنگره ملی سیمای سلامت خانواده برگزار میکند:
- سمفونی چهار گاه در سلامت خانواده
سخنران: جناب آقای دکتر چراغی
زمان: سه شنبه 25 شهریورماه 99 ساعت 11 تا 12:30
- جامعه سالم- خانواده سالم
- دبیرخانه کنگره دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
- زمان: 25 تا 27 شهریور 99
-
کنفرانس یک روزه مراقبت معنوی با حضور آقای ناصر زیدی متخصص مراقبت معنوی از دانشگاه بریتیش کلمبیا
- با امتیاز آموزش مداوم برای پرستاران
- شرکت برای عموم آزاد است.
زمان: چهارشنبه 20 شهریور ساعت 9 تا 12
آدرس وبینار http://webinar.mums.ac.ir/modavem
- کارگاه دانش افزایی و مهارت آموزی سلامت معنوی اسلامی
برگزاری اولین کارگاه دانش افزایی و مهارت آموزی سلامت معنوی اسلامی
اولین کارگاه دانش افزایی و مهارت آموزی سلامت معنوی اسلامی روز پنجشنبه ششم شهریورماه سال جاری آغاز به کار کرد. در این کارگاه سه روزه استادان متعددی از حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند.
-
وبینار سراسری اینترنشیپ پرستاری
- وبینار سراسری اینترشیپ پرستاری: تحول در آموزش بالینی جهت آشنایی با طرح کارورزی در عرصه (اینترنشیپ پرستاری) که در 7 نیمسال تحصیلی به صورت موفق در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرا شده در 13 مرداد 99 برگزار می شود.
- لینک کنفرانس اینجا
- راهنمای اتصال
-
حمایت از شیردهی برای یک سیاره سالم تر/ توصیه های مهم درباره کرونا و شیردهی
(گفتوگو با مربی بینالمللی NIDCAP به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر)
مرضیه حسنپور گفت: تغذیه با شیر مادر از جهات مختلف از قبیل پایداری، زیستمحیطی و مفید بودن برای سلامتی انسان، به سلامتی سیارهای کمک میکند.
خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- اول آگوست در تقویم جهانی بهنام «روز جهانی شیر مادر» و هفته نخست آگوست «هفته جهانی شیردهی» نامگذاری شده است. هدف از نامگذاری این روز و هفته، تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی است. به نقل از آن ونمن؛ مدیر اجرایی سابق یونیسف: «هفته جهانی تغذیه با شیر مادر به ما فرصتی میدهد تا خانوادهها و مردم را از مزایای تغذیه زودهنگام و انحصاری با شیر مادر آگاه کنیم و یونیسف به حمایت، ترویج و پشتیبانی از تغذیه با شیر مادر متعهد است.»
اهمیت تغذیه با شیر مادر به لحاظ داشتن مواد پروتئینی و ویتامینی بسیار، بیش از سایر غذاها برای نوزادان توصیه شده است. بسیاری از روایات وارده در دین اسلام و در میان متون فقهی، مدت آن را حدود 2 سال مشخص کردهاند. پزشکان نیز معتقدند کودکانی که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه میکنند، از میزان هوش و توان جسمی بالاتری نسبت به نوزادانی که از دیگر منابع غذایی تغذیه میکنند، برخوردارند. شیر مادر به تنهائی در6 ماه اول تولد برای شیرخوار کافی است و در 6 ماه دوم، 50 درصد انرژی لازم از شیر مادر و 50 درصد آن از تغذیه تکمیلی تأمین میشود.
دکتر مرضیه حسنپور؛ دکترای تخصصی پرستاری، استاد گروه کودکان و مراقبت ویژه نوزادان دانشکده پرستاری و مامایی تهران، مربی حرفهای بینالمللی(NIDCAP Professional)، عضو فدراسیون جهانی نیدکپ (NFI) و عضو گروه سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر سال 2020 در گفتوگو با ایبنا، اهمیت موضوع تغذیه با شیر مادر را تشریح کرد.
لینک مطالعه گفتگو
-
دومین وبینار کارگروه مراقبت و حمایت از سوگ دانشکده پرستاری و مامایی تهران در مدیریت کرونا برگزار شد.
کارگروه حمایت و مراقبت از سوگ دانشکده پرستاری و مامایی در مدیریت کرونا، با همکاری گروه سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان تامین اجتماعی اصفهان وبیناری تحت عنوان فرآیند ارائه خبر بد، چالش ها و راهکارهای آن در پاندمی کرونا Covid-19 با رویکرد بین رشته ای 25 تیرماه برگزار کرد.
دکتر مرضیه حسن پور، عضو هیات علمی و دکترای تخصصی پرستاری، مسئول گروه سوگ دانشکده و عضو کارگروه سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی و اجرایی وبینار، در خصوص چالش های ارائه خبر بد در پاندمی کووید 19، دکتر مصطفی محمدی، متخصص بیهوشی و فوق تخصص مراقبت های ویژه، رییس بخش مراقبتهای ویژه جنرال بیمارستان امام و عضو کارگروه سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره مشکلات و موانع ارائه خبر بد در بالین و دکتر آزاده ملکیان، روان پزشک و فلوشیپ پزشکی روان تنی سازمان تامین اجتماعی اصفهان، در خصوص فرایند و راهکارهای ارائه خبر بد به ارائه سخنرانی پرداخت.
دکتر حسن پور گفت: مهمترین چالشها بر اساس آخرین شواهد علمی در دروه پاندمی کرونا مرتبط با رعایت پروتکل ارائه خبر بد بر اساس اسپایک است که به دلیل مشکلات فاصله گذاری فیزیکی و محدودیت ملاقات اعضای خانواده در بالین و تنظیم محیط برای ارائه چهره به چهره خبر بد در محیطی آرام با حضور خانواده است. اگر چه در برخی کشورها از جمله ایران ناچار به اعلام خبر بد از طریق تله مدیسن و راه دور و تلفنی می باشیم. علاوه بر چالش ها و محدودیت های استفاده از تکنولوژی و محدودیت حضور چهره به چهره خبر دهنده و خبر گیرنده، چالشهای مربوط به باورها، ارزش ها و استفاده از تجهیزات و پوشش های محافظتی تیم مراقبت و درمان در زمان پاندمی کرونا، محدودیت در دیدن فرد در حال مرگ یا فوت شده در بخش مراقبت ویژه توسط بستگان و کنار هم نبودن فامیل و خانواده در هنگام دریافت خبر بد در منزل بخصوص افرادی که تنها زندگی می کنند به دلیل رعایت فاصله گذاری فیزیکی و تجمعات گروهی، وسعت دانش و اطلاعات و پریشانی افراد خانواده و خبر گیرنده در دوره پاندمی کووید-19، پریشانی، فرسودگی و خستگی تیم مراقبت و درمان(خبردهنده) در دروه بحران و بسیاری از موارد دیگر را از چالش های موجود و پیش رو در انتقال خبر مطرح کرد.
دکتر حسن پور اضافه کرد: خبر بد یا ناگوار، خبری است که شنونده با شنیدن آن نسبت به آینده، دچار بیم و نگرانی و یا احساس خشم و اندوه شود، و انتقال خبر بد را یکی از مشکلترین وظایف حرف پزشکی دانست و بیان کردند وی اضافه کرد اگر چه اخبار بد، واقعیاتی از روند زندگی هستند که ناگزیر باید آنها را پذیرفت و هر چند بسیار ناخوشایند هستند، چارهای جز رساندن این اخبار نداریم. همچنین وجود فردی را که در خصوص ارائه خبر بد، مهارت و دانش کافی داشته باشد را در بالین ضروری دانستند.
دکتر حسن پور در پاسخ به این سوال که چگونه می توان در زمان کووید-19، خبر بد را از راه دور داد گفت: مثل رفتن به یک جلسه حضوری خود را آماده کنید، در صورت امکان از ویدئو استفاده کنید، بازاندیشی و خودتاملی امری مهم است و توجه به تن صدا. "قبل از تماس تلفنی، اطمینان حاصل کنید که شما به خوبی آماده شدهاید و به طور ایدهآل، از یک مکان آرام که مزاحمتی برای شما نباشد، تماس بگیرید. بررسی کنید که خویشاوند مورد نظر آماده گفتگو است. در این زمان آیا آنها جایی هستند که بتوانند صحبت کنند و آیا مایل هستند شخص دیگری در کنار خود داشته باشد؟ واضح صحبت کنید، ابتدا خود و نقش خود را معرفی کنید. از فرد خویشاوند بخواهید خودش را معرفی کند، و سپس با پرسش در مورد پیش دانسته-های فرد ادامه بدهید، با بررسی آنچه که اقوام از اوضاع تاکنون میدانند به شما این امکان را میدهد تا درک و نگرانیهای آنها را ارزیابی کنید. وی افزود قبل از انتقال خبر بد، سعی کنید خبرگیرنده را با روشی همراه با شفقت آماده کنید، برای مثال، "متأسفم خبرهای جدی و مهمی برای گفتن به شما دارم." حسن پور تاکید نمودند در دادن خبر بد از راه دور تن صدای شما حتی مهمتر از زمانی می شود که قادر به استفاده از ارتباطات غیرکلامی نیستید اخبار را به سادگی و صادقانه همراه با همدلی و شفقت و رعایت احترام و در نظر گرفتن کرامت انسانی فرد ارائه کنید، از سکوت استفاده کنید تا به خبرگیرنده برای واکنش و پردازش هر بخش از بحث شما فرصت داده شود. همچنین بر برنامه پیگیری در پایان و خاتمه با خلاصه کردن آنچه گفته و درک شده با دادن شماره تماس جهت پی گیری و پرسش بیشتر احتمالی خبرگیرنده، ثبت مکالمه بلافاصله بعد از خاتمه مکالمه در پرونده بیمار و خودمراقبتی خبر دهنده تاکید نمودند. همچنین به تجربه خود از شرکت در کارگاه مراقبت تسکینی دانشگاه هاروارد در سال 1397در رابطه با انتقال خبر بد بر اساس متد سوال کنید- توضیح بدهید- سوال کنید- بخواهید بیشتر برای شما توضیح بدهد(Tell-Ask-Tell-Method-Tell me More) و استفاده از ابزار NURSE برای پاسخ دهی به احساسات و عواطف خبر گیرنده که اختصاری برگرفته از اول کلمات
Naming- Understanding- Respecting-Supporting- and Exploring می باشد اشاره نمودند. وی سخن خود را با اشاره به اهمیت مراقبت معنوی در پایان عمر و دیسترس های معنوی بیماران و خانواده ها بخصوص بعد از شنیدن خبر بد در قالب هفت تشخیص پرستاری در زمینه معنویت و مشکلات تهدید کننده زندگی شامل درد معنوی، بیزاری معنوی، اضطراب معنوی، گناه معنوی، خشم معنوی، فقدان معنوی، و نا امیدی معنوی پایان دادند.
در ادامه، دکتر مصطفی محمدی، به تفصیل در مورد مشکلات و موانع ارائه خبر بد در بالین بر اساس گام های پروتکل معتبر SPIKES با ذکر مصادیق بالینی بر اساس تجارب خود و شواهد علمی بیان نمودند، وی شش گام زیر را برای پروتکل اسپایک در انتقال خبر بد عنوان کرد:
S : اشاره به زمینه و موقعیت و ایجاد یک فضای خصوصی، مناسب بودن لحن و شیوه گفتگو، پیش بینی مدیریت کارها و رفع مزاحمتهای احتمالی حین گفت و گو
P : شناخت و درک بیمار را نشان می دهد (آنچه در سر بیمار میگذرد)
I : تشخیص خواست بیمار (اینکه بیمار چه چیزی را میخواهد بداند )، سوال از بیمار
K : آگاهی دادن به بیمار
E : به احساسات بیمار توجه کنیم، همدلی با بیمار، واکنش بیمار را بپذیریم
S : جمع بندی و طراحی حمایت از بیمار، فن مقابله
در انتها ایشان به تجربیات ارزشمند خود در زمینه ارائه خبر بد با ذکر مثال های متعدد بالینی پرداخته و یکی از راهکارهای غلبه بر مشکلات ارتباطی را در دوره پاندمی کرونا تجربه استفاده از تبلت های اهدایی خیرین در بخش مراقبت ویژه برای تسهیل و حفظ ارتباط بین بیماران بخصوص در انتهای عمر با خانواده مطرح نمودند.
در این وبینار دکتر آزاده ملکیان در ارتباط با اهمیت ارائه خبر بد بیان نمود که بیشتر افراد می خواهند این خبر بد را بدانند و گفتن این خبر طبق پروتکل مناسب می تواند به موارد زیر بیانجامد:
- قوی تر شدن ارتباط بیمار-پزشک
- همکاری بین بیمار، پزشک و خانواده
- به بیماران و خانواده ها اجازه می دهد تا در برابر بیماری، برنامهریزی و مقابله کنند.
- خانواده ها را قادر میسازد تا اهداف واقع گرایانه و استقلال خود را تقویت کنند.
- پشتیبانی بیمار از نظر عاطفی
ایشان درباره مراحل ارائه خبر بد طبق پروتکل موارد زیر را به تفصیل ذکر کردند.
مرحله 1. شروع کار
مرحله 2. پیدا کردن آنچه بیمار می داند
مرحله 3. پیدا کردن اینکه چقدر بیمار می خواهد بداند.
مرحله 4. به اشتراک گذاری اطلاعات
مرحله 5. پاسخ به احساسات
مرحله 6. برنامه ریزی، پیگیری
همچنین دکتر ملکیان به سه مرحله قبل از گفتن خبر: با مخفف فارسی "مدت" اشاره کردند که اختصار اول عبارات مقدمات- دانسته های موجود بیمار را شناختن- تدارک محیط/تکمیل اطلاعات/ تقاضای اطلاعاتی بیمار را شناختن است. سپس سه مرحله بعدی حین ارائه خبر بد با اختصار "خوب" را بیان کردند که مخفف عبارات: خبر دادن-واکنش به هیجانات و وقت گذاشتن برای تخلیه احساسات بیمار- برنامه ریزی بعدی، بررسی ایمنی خبرگیرنده اشاره نمودند.
دکتر آزاده ملکیان، بر نکته مهم"خودمراقبتی خبردهنده" تاکید نمودند، ایشان بیان کردند این که زمان خودمراقبتی بعد از پایان رساندن خبر بد ذکر شده برای جلب توجه به این موضوع مهم و فراموش نکردن آن است. نکته این است که خبربدرساندن و بدفرجامگویی تکلیف روان شناختی شاقی است و توجه خبررسان بویژه اگر مسئولیت های شغلی هر از چندی وی را بناچار باز در نقش خبررسان خبر بد قرار می دهد باید اولا مراقب خویش باشند، یعنی به استراحت و تغذیه و خواب و نیازهای فیزیولوژیک و نیز نیازهای روان شناختی در گروه هایی مثل گروه های بالینت یا گروههایی که اسمش را پگاه بالینت گذاشته اند (پگاه بالینت: پزشک/پیراپزشک/پرستار-گروههای انعکاسی هدایت شده به سبک بالینت) و در اصفهان از میانه ماه دوم گسترش همه گیری کرونا در ایران برای همه کارکنان بیمارستانهای مرجع کرونا شامل بهیار، پرستار، پیراپزشک اجرا شده و همچنان ادامه دارد اشاره نمود.
وی افزود خبردهنده بعد از ارائه خبر می تواند در هر نوع گروه حمایتی دیگری از نوع انعکاسی و هدایت شده و یا خودیاری ویژه همکارانی با نقش های شغلی مشابه شرکت جوید. با دوستان خود گفتگو کند، از تمرین های ذهن بدن مثل یوگا و بهشیاری یا ذهن آگاهی و برنامه های مدیریت استرس استفاده کنند، از همکاران دریافت حمایت کند. پیاده روی و کوه پیمایی کند. با همکاران جلسه های گفت و گوی روان شناختی هدایت شده بگذارد و مراقب باشد توجه لازم به بیماری که بلافاصله بعد از اطلاع رسانی خبر بد ملاقات می کند داشته باشد چون بر اساس آمار بیماران در معرض بی توجهی پزشکانی هستند که پیش از حضورشان خبر بد را رسانده است.
در پایان دکتر حسن پور، دبیر علمی وبینار به جمع بندی نکات مهم سخنرانان و پاسخگویی به سوالات و قدردانی از سخنرانان و شرکت کنندگان در وبینار پرداخت.
محتوای کامل تر این وبینار و ویدیوی کامل آن را اینجا ببینید.
- هشتمین سمپوزیوم خودمراقبتی و آموزش بیمار
در راستای دانش افزایی اعضای محترم هیات علمی و پرسنل جامعه پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و با توجه به همه گیری کووید 19، معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اقدام به برگزاری وبینار سمپوزیوم خودمراقبتی ویژه همه گیری کووید 19 (از طریق فضای ادوبی کانکت و اسکای روم) کرده است.
زمان برگزاری: پنج شنبه دوم مرداد 1399
ساعت برگزاری: 9 الی 12
لینک ورود به وبینار: http://webinartums.tums.ac.ir/symposium-/festiva-self-care-patient-education
در صورت نیاز به راهنمایی برای نصب Adobe connect، به سایت http://scpe.tums.ac.ir مراجعه نمایید و لینک و راهنمای نصب را دریافت نمایید.
در صورت اشکال در ورود می توانید از طریق لینک اسکای روم به آدرس زیر وارد شوید.
https://www.skyroom.online/ch/virtualtums/the-8th-symposiume-and-the-5th-national-festival-of-self-care-and-patient-education
- دومین وبینار از کارگروه مراقبت و حمایت از سوگ؛ فرآیند ارائه خبر بد، چالشها و راهکارهای آن در پاندمی کرونا (COVID-19) با رویکرد بین رشته ای
شرکت کنندگان محترم ار طریق لینک http://live.tums.ac.ir/snm به صورت مهمان با انتخاب گزینه guest و وارد کردن
نام خود از 15 دقیقه قبل از شروع وبینار وارد برنامه شوند. برنامه راس ساعت 5 بعد از ظهر روز چهارشنبه 25 تیر ماه 99
برگزار خواهد شد. منتظر حضور سبز مجازی همه اساتید محترم، دانشجویان عزیز و همکاران گرانقدر هستیم.
- دومین جلسه گروه سلامت معنوی
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، دومین جلسه گروه سلامت معنوی با حضور اکثریت اعضای گروه در تاریخ یکشنبه 22 تیرماه از ساعت 11 الی 13 با عنایت به شیوع ویروس کرونا بر بستر فضای sky room برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر چراغی ضمن خوش آمد گویی به اعضاء به شرح اقداماتی که در راستای سلامت معنوی توسط این گروه صورت پذیرفته پرداختند. و در ادامه گفتند تمامی اعضای گروه رزومه عمومی و اختصاصی خود را با محوریت فعالیت های مرتبط با معنویت، سلامت معنوی، اخلاق و سلامت اجتماعی و فرهنگی جهت بارگزاری در سایت در اختیار گروه قرار دهند و در ارسال فعالیت ها به سمپوزیوم خود مراقبتی و صدور گواهی ها حتما آدرس وابستگی گروه سلامت معنوی بیان شود.
در ادامه دکتر رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه ضمن خوش آمد گویی با افراد حاضر در جلسه گفتند معاونت فرهنگی آماده کمک در پژوهش های مربوط به سلامت معنوی هست و از هر گونه کمکی که بتوان در این حوزه برای جلب مقاله و کار پژوهشی انجام شود، دریغ نخواهد کرد. در ادامه هر یک از اعضاء به تشریح گزارش عملکرد فردی خود در حوزه سلامت معنوی اقدام نمودند.
خانم دکتر راستی از دانشکده پرستاری و مامایی پیشنهاد ارائه دیپلم "معنویت پژوهی در سلامت" با پروژه های مشترک بین گروه سلامت معنوی مرکز تحقیقات علوم قرآن، حدیث و طب و مرکز پژوهش های دانشجویی و همچنین ارائه کارگاه های مشترک "معنویت پژوهی در سلامت" توسط گروه سلامت معنوی و مرکز تحقیقات دانشجویی دانشگاه را داشتند و در ادامه گفتند خوب است وبینار ملی در "معنویت پژوهی در سلامت" توسط گروه سلامت معنوی و مرکز تحقیقات دانشجویی صورت پذیرد.
خانم دکتر حسن پور از دانشکده پرستاری و مامایی گفتند در بحران کنونی کووید 19،وضعیت تشییع و دفن متفاوت و دردناک است، فرآیند طبیعی سوگ طی نمی شود و دیگرانی هم نیستند که برای التیام و همدردی کنار بازماندگان باشند. کار پژوهشیی در این زمینه انجام داده اند که در حوزه سلامت معنوی است و در ادامه دکتر محمدی از ICU جنرال بیمارستان امام گفتند تجربیات مواجهه با پدیده کرونا با درون مایه های مسائل، چالش ها و موضوعات پیچیده اخلاقی، معنوی و مدیریتی است که اعضاء محترم گروه سلامت معنوی با مدیریت گروه سلامت معنوی اقدامات مستند سازی روی این مباحٍث صورت پذیرد.
خانم دکتر خوشنوا یکی دیگر از اعضای گروه سلامت معنوی از معاونت داشجویی و فرهنگی درخواست مشارکت گروه سلامت معنوی در طرح کهورت سلامت دانشجویان را داشتند.
در انتها دکتر چراغی از تمامی اعضای شرکت کننده در جلسه تشکر و قدردانی نمودند و بیان کردند؛ ان شاءالله در آینده گروه سلامت معنوی به مرکز تحقیقات پژوهشی در حوزه سلامت معنوی تبدیل شود.
- سلسله گفتمان های دانشجو معناگرا
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، دکتر چراغی استاد تمام پرستاری و مدیرگروه سلامت معنوی مرکز تحقیقات علوم قرآن، حدیث و طب دانشگاه علوم پزشکی تهران، در قالب تفاهم نامه همکاری بین گروه سلامت معنوی و معاونت دانشجویی و فرهنگی (سلسله گفتمان های دانشجو معناگرا) ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار می کند.
- برگزاری کارگاه تعلیم و تربیت معناگرا در نظام دانشگاهی توسط دکتر محمد علی چراغی
معاونت فرهنگی در راستای دانش افزایی اعضای محترم هیات علمی و با توجه به شیوع کرونا ویروس، اقدام به برگزاری کارگاه تعلیم و تربیت معناگرا در نظام دانشگاهی با سخنرانی جناب آقای دکتر محمد علی چراغی به صورت آنلاین از طریق فضای Skyroom نموده است.
تاریخ: شنبه 99/3/31
ساعت: 13/30 الی15
ارسال به دوستان